Tuesday, October 27, 2009

TIADA KERJA SEMASA TIADA RAYA

sambungannye.....ADA KERJA SEMASA HARI RAYA..

Ape la sengalnye pekerjaan aku ni.. Mase sekarang ni boleh la dikatakan masa di mana tiada kerja.
Hari-hari buat claim, layan mangkuk-mangkuk ayun (merujuk kepada rakan sekerja), layan facebook, 'wayang' sikit-sikit seterusnya balik rumah lambat sebab kalau balik rumah awal pon bukannye ade bini..dan masa sekarang ni jugak tiada HARI RAYA melainkan dipabali.

Lepas tu dengar-dengar bulan depan job baru pon nak masuk..arrrrrrrrghh..tertekannye aku. Bagi la job tu lepas RAYA HAJI. Ni kompom raya haji aku cuti 1 hari je (ataupon tak cuti langsung). Dah la hari raya puasa yang lepas tak boleh nak raya puas-puas. Lepas tu nanti RAYA HAJI pon tak puas. Cuti aku banyak lagi nih.

Tentatif hidup sejak awal bulan 9 hingga kini..

1. 6.30 am - bangun pagi
2. 7.30 am - sampai opis
3. 7.31 am - bukak laptop
4. 7.32 am - bukak fesbuk, forum, emel, microsoft excel (kerja?)
5. 1.00 pm - perkara yang sama diselangi buat claim yg aku saje buat slow-slow sebab kalau buat laju-laju pon bukannye gaji aku naik.
6. 7.00 pm - masih perkara yg sama cuma bezanya dah stop buat kerja..main tenet 110 %.
7. 8.00 pm - perut rase lapor...berfikir, nak balik ke tak nak..
8. 9.55 pm - eh, dah dekat pukul 10..balik la..ape lg...
9. 10.15 pm - sampai rumah beserta nasi / makanan yang di tapau
10. 11.30 - setel makan, mandi, bergurau senda dgn housemate...masuk bilik..TIDO!!!


BOHSAN...

P/S: eh, baru pukul 7 pm...awal lagi..

No comments:

Post a Comment